Башталгыч мектептин декадасы
Окуу ар дайым кызыктуу болушу керек. Ошондо гана окутуу ийгиликтүү болот. Буга биздин башталгыч класстардын мугалимдери бекем ишенишет. Класстагы предметтик жүктөмдүн көбөйүшү бизди кенже окуучулардын окууга болгон кызыгуусун кантип сактоо керектиги жөнүндө ойлонууга түрткү берет. Таанып-билүүгө жаңы мамилени калыптандыруунун эң эффективдүү жолдорунун бири башталгыч мектепте он жылдыкты өткөрүү болгон.
Максаттар:
Сабактан кийин активдүү, интеллектуалдык жана эмоционалдык жактан бай эс алууну камсыз кылуу;
Ар бир баланын жөндөмдүүлүгүн ачуу үчүн шарттарды түзүү;
Ар бир адамдын жашоосунда билимдин маанисин түшүнүү;
Коллективдүү иштөө жөндөмдүүлүгүн өнүктүрүү;
Балдардын интеллектуалдык, чыгармачылык жана физикалык жөндөмдүүлүктөрүн өнүктүрүү.
Милдеттери:
Жумалыкты уюштурууга жана өткөрүүгө бардык студенттерди тартуу.
Ар бир класста окуучулардын таанып-билүү активдүүлүгүн өнүктүрүүгө, предметтер боюнча билимдерин кеңейтүүгө, чыгармачылык жөндөмдүүлүктөрүн: логикалык ой жүгүртүүсүн, маселелерди чечүүнүн рационалдуу жолдорун, тапкычтыгын калыптандырууга көмөктөшүүчү иш-чараларды өткөрүү.
Студенттерди кээ бир профессионалдык чөйрөлөрдө белгилүү билимдерди колдонуунун өзгөчөлүктөрү менен практикада тааныштыруу.
Студенттердин өз алдынча жана жеке, жамааттык практикалык ишмердүүлүгүн уюштуруу.
Коллективизмге жана жолдоштукка, сезимдердин маданиятына (жоопкерчилик, ар-намыс, милдет) тарбиялоого салым кошуу.
Ондогон жылдар бою сакталып келген принциптер:
Ар бир бала жуманын бардык иш-чараларынын активдүү катышуучусу болду.
Ал өзүн ар кандай ролдордо сынай алат, ар кандай иштерде күчүн сынай алат. Кол өнөрчүлүк, кыялдануу, идеяларды алдыга коюу, аларды ишке ашыруу, тартуу.
Декаданын алкагында “Окуу керемет” форматындагы негизги стратегиялар каралды. Мугалимдер башталгыч мектепте заманбап сабактарды жана класстан тышкаркы иштерди өткөрүүнүн түрдүү формаларын практика жүзүндө көрсөтүштү.
Планга ылайык, декаданын салтанаттуу ачылышы болуп, анда бардык катышуучулар «Окуу Керемет» долбоорунун иш планы жана стратегиялары менен тааныштырылды.
Методикалык декада студенттердин чыгармачылык потенциалын ачууга шарт түздү. Мугалимдер декадада өздөрүнүн уюштуруучулук жөндөмдөрүн көрсөтүштү, майрамдык чыгармачылык атмосфераны түзүүгө аракет кылышты. Окуучулар предметтер боюнча жакшы билимдерин, билимин ар кандай кырдаалдарда колдоно билүү, өз ара жардамдашуу, татаал маселелерди өзгөчө чечүүнү көрсөтүштү. Декада чыгармачылыктын, кызматташтыктын кырдаалында өттү жана башталгыч класстардын ишинде жогорку көрсөткүчтөрдү көрсөттү деп айта алабыз.
Мындай иш чоң эмоционалдык заряд берет, балдардын эсинде көпкө сакталат, билим берүү ишмердүүлүгүнө позитивдүү мотивацияны калыптандырууга өбөлгө түзөт.
Башталгыч класстардын мугалимдери мектебинин жетекчиси: Козубекова С.Т.
Комментарии